środa, 10 lutego 2010

Veligrad 2009 Coś w kole ósmego sierpnia...


Ja (ten na zdjęciu obok) na doczepkę do Bukowego Lasu, jako część RODU odwiedziłem archoskansen w Modrej. Zasmakowąłem czeskiego piwa i paru innych wynalazków w tym tajemniczej "medoviny", która jest zasadniczo naszym miodem, tylko że niezupełnie. Spodobało mi się jeziorko koło grodu z paroma dwoma fantastycznymi czółnami, w przeciwieństwie do tego dostępnego na Wolinie mieszczącymi bez ryzyka kilka osób i bardzo stabilnymi - można bez obawy o wywrotkę stać w nich, chodzić od dziobu do rufy, podpłynąć i wejść na nie, heroicznie stanąć na dziobie... Majstersztyk po prostu. Jak po Beltanie zachorowałem na dłubankę tak po Veligradzie objawy się pogłębiły. Jeziorko jest tez fajne z powodu zwyczajów kąpielowych w godzinach, kiedy nie szwendają się jeszcze (bądź już) turyści, ale to trzeba przyjśc i zobaczyć dlaczego. Miałem zasmakować też wojowania po czesku, czyl i bez po luzacku, z dużą ilością włóczni i nieopancerzonych ludzi. Niestety Czesi jeżdżący do Polski zdążyli ostatnio skutecznie zaszczepić polski styl imprez z wikingersami z kosmosu w roli głównej, opancerzonymi jak dzikie świnie. Przeto w tym roku po raz pierwszy lekkozbrojni pełnili rolę wyłącznie inscenizacyjną nad czym pozostaje ubolewać. Czesi mają też bardzo ciekawe wyobrażenie na temat bezpiecznych pocisków. Z jednej strony nie przeszkadza im prażenie symbolicznie zabezpieczonymi strzała w ludzi w otwartych hełamach a zdrugiej nie dopuścili leciutkich oszczepowych pacynek jako zbyt zabójczych... Także Ród z niewyjaśnionych przyczyn podpadł komuś. Prawdopodobnie Czesi, tak jak Polacy dąsają się na kogoś kto potrafi się skrzyknąć w większą grupę i zrobić coś fajnego. Do tego doszło kilka przypadkowych nieporozumień. Ostatnie wieści donoszą, że jednak pojawi się na tegorocznym Veligradzie. Mam nadzieję, że i ja też.

1 komentarz:

natara pisze...

Witam, jaki byłby koszt występu Państwa Grupy? Organizujemy 19 czerwca Noc Świętojańską w Centrum Kultury Zamek w Leśnicy(Wrocław) i poszukujemy grupy, która odtworzy czasy średniowieczne, np turniej. Proszę o kontakt.Natalia, email: natara@wp.pl